17 december 2014

Finprat. Snöfall. Champagne. Romance. Komplimanger.

Med tanke på alla i-landsproblem och allt jobbjox jag gnällde över i morse måste jag säga att dagen verkligen tog sig idag, se nedan.

1. Finkollegan och jag fick en pratstund (för många dagar sedan). Vi hann inte alls klart dock, oklart hur vi ska hinna med det innan det jättelånga juluppehållet.

2. Kom iväg på en (kort men ändå) löprunda på lunchen - inte ofta det blir av - och hamnade mitt i vinterns första snöfall. Helt underbart. Jag lyckades tänka på ingenting iaf under en tredjedel av turen. Det var jag, snöflingorna och promenadstigen. U-N-D-E-R-B-A-R-T.

3. Tomten kom förbi med en flaska rosa champagne och en ask tryfflar.

4. Jag har fått en superromantisk idé, vet bara inte om den går att genomföra.

5. Istället för att påpeka min kassa arbetsställning sa massören att jag fått synliga muskler på axlarna. Va va va?

6. En kollega gav mig en så fin komplimang, jag vågar inte skriva ut den här eftersom jag tror hen läser här ibland men den gjorde mig otroligt glad. Made my day, typ. Naturligtvis hade jag inte vett att tacka ordentligt utan började prata om något annat. Hoppeligen fattar hen hur snällt det var. (Och om du läser detta så fattar du att det var du. Tack!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar