21 december 2014

Igår. Lilljul. Benj*vel.

Igår kände jag mig nästan bakis av alla känslor under fredagen. Gick lite zombieartad ut i julhandeln. Var lite stingslig resten av dagen. Skönt att inte ha så mycket inbokat. På kvällen såg M och jag en film tillsammans med Lilla Räkan. Urmysigt och mycket länge sedan. 

Idag lilla julafton med delar av släkten. Mysigt och härligt såklart men helt vimmelkantig av all mat nu. Ska jobba imorgon vilket behövs, hoppas kunna diska av några saker inför julen och sedan ta julledigt. Måste packa inför en liten flytt i kontorslandskapet också (ungefär det tråkigaste som finns). Och köpa några julklappar, tralala. 

En skitkonstig sak förresten. Tänkte springa en runda i förmiddags men fick bryta för att jag på en gång - pang - fick ont i skenbenet. Både min intuition och min googling säger benhinneinflammation alt. stressfraktur men ingen av dessa tillstånd påstås komma oanmälda. (Jag hade en stressfraktur i andra benj*veln för ett par år sedan och den dök upp helt oanmäld. Kan det trots allt vara så att de bara dyker upp utan att en haft ont alls innan? Suck suck suck.)

Jag antar att jag borde vila och se om det går över, eller? Jag orkar inte gå till företagsdoktorn en gång till, jag var där för drygt två år sedan med andra benet, för ett och ett halvt år sedan med min konstiga arm och så hängde jag hos läkare lite för mycket för min smak i vintras, våras och somras med cystan. Faktiskt är jag helt ointresserad av att gå till doktorn och då är jag ändå lagd åt det hypokondriska hållet.

Finns det någon underbensexpert därute får ni gärna höra av er. Annars vilar jag mig iform, eller vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar