8 december 2014

Slutspurt.

2014 är inne i sin slutspurt. Jag hoppas det kommer någon bra enkät hos toppbloggarna som jag kan sno när det är dags att summera på riktigt. (Jag VET att ni älskar enkäter. NOT. Men jag gör det.)

Som en kvasisummering brukar jag sammanfatta år som bra eller dåliga mot bakgrund av hur många bröllop, begravningar, dop osv jag varit på. Avgörande är förstås det personliga planet och so far vet jag inte riktigt hur jag ska kategorisera 2014. Känner mig på något sätt grundad trots de svårigheter jag haft och har. Det beror antagligen på att svårigheterna vägs upp av så många saker som är helt fantastiskt underbara.

Men... med bröllop-begravningsstatistiken osv är det ju dystert. Antal bröllop i år: noll. Antal begravningar: tre. Antal dop: ett (+ ett inställt faktiskt). Så ja, den balansen hade ju kunnat vara trevligare.

Helgen fortsatte förresten i släkt-och-kak-anda. Alltid trevligt, alltid, men i ärlighetens namn lite overload. Idag är jag astrött, höll faktiskt på att somna ståendes i pendeln imorse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar