6 december 2014

Genus. Nikolaus.

Min (av mig adopterade) kusin H disputerade igår.

Jag har väldigt stor respekt för akademiska bedrifter av den typen. Känns osannolikt att jag själv skulle fixa att skriva en avhandling. Hennes avhandling handlar om våra föreställningar om manliga respektive kvinnliga chefer, väldigt intressant och ett otroligt hett ämne. Efter förra veckans Albright-rapport om kvinnligt ledarskap (eller dess frånvaro snarare) i advokatbranschen känns det än mer aktuellt. Vid mitt bord pratade vi genusfrågor nästan hela kvällen. Otroligt kul!

Idag firar vi Nikolaus hela dagen, först hemma och sedan hos Mamman. Vi kanske slår rekord i kakstinnhet idag.



Ikväll ska Grannfrun och jag ta vår traditionella julpromenad. Återkommer om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar