23 december 2014

Simhall. Buffé. Benj*veln.

Har haft en klockren dag idag.

Eftersom vi inte har julmiddagen hos oss imorgon hade jag ganska lite att förbereda idag (lite dåligt samvete för M&J som är värdar imorgon och därför råfixar men jag tror de gillar det + att M hjälper till lite). Iallafall, imorse klev vi upp och åt frukost på café (Pluttskrutten och Skorpan var eld och lågor över detta). Sedan skickade vi M till gymmet medan Pluttskrutten och Skorpan och jag gick till simhallen. Lilla Räkan sov borta om ni undrar. När vi kom till badet vid 9:30 var det tre andra familjer i hela äventyrsbadet, har aldrig varit med om att det varit så mycket plats där. Efter bad, bubbelpool och bastu åkte vi till Ulriksdal där vi mötte min barndomsvän I och hennes 6åring, vi åt vegobuffé, mycket god och helt ojulig! Tyvärr kan jag inte hantera bufféer utan jag äter alltid tills jag är helt matt och vimmelkantig, men okej. Sedan svängde vi förbi Bror med julklapparna (fick snabbsnuffa lite på Lilla S också, underbart) och sedan hem till julklappsinslagningen. 

Gick förresten till ortopeden med benj*veln igår (hypokondrin vann över min trötthet av att gå till läkaren stup i ett) - troligen en inflammation i vaden/muskelfästet-någonting, som drar ner över skenbenet som nu är svullet och flammigt. Det blir magnetröntgen efter jul (here we go again), antiinflammatorisk medicin nu. Vet ni vad som STÖR mig mest med detta? Varje gång jag är i för mina förhållanden bra form skadar jag mig. Det suger. Jag vet att det är i-landsproblem nr 1A, men det suger att inte kunna träna, det suger att jag genast lägger på mig i vikt, blir av med egentid och tappar motivation. Så var det sagt.

Tvära kast: ser fram emot julafton imorgon. Längtar mest efter den tillresta släkten, svägerskans julgodis och barnens miner när de får sina paket.

God Jul på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar