26 december 2014

Resumé 2014

Som ni har väntat - eller hur? Här kommer resumén för 2014 (fyra dagar kvar, men tror jag har koll på året).

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Ja, jag opererades, sövdes och låg på sjukhus. Tre nya erfarenheter som jag gärna varit utan men som jag såklart lärde mig en massa av.

Genomdrev du någon stor förändring? Nej, inte egentligen. Jag funderar på en, men jag vet inte om jag vågar (<-- haha, vad kryptiskt, men går inte att outa tyvärr).

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Lillebror. Det är fantastiskt att Lilla S har kommit, att hen är frisk och att föräldrarna mår bra. Underbart att ha ett litet barn i omedelbar närhet som vi kan älska så mycket vi vill.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? Lilla S födelsedag. Operationsdagen. Förhoppningsvis har jag glömt datumet för op om några år.

Dog någon som stod dig nära? Ja, tyvärr. En familjemedlem som jag dessutom hade en dålig relation med, vilket gjorde och gör det ännu svårare.

Vilka länder besökte du? Tyskland några gånger (Berlin, Hamburg, Düsseldorf), Danmark över dagen och en mellanlandning i Norge (räknas knappt va?).

Bästa köpet? Några löpargrejer (supernördigt). Ett par kopparfärgade hörlurar (billiga och dassig kvalle men som jag blir glad av).

Gjorde någonting dig riktigt glad? Lilla S ankomst. Att Lilla Räkan, Pluttskrutten och Skorpan verkar må bra och ha det bra. Att cysteländet är borta.

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Ytligt: synliga muskler på ryggen och skadefri löpning. Viktigt: att mina nära får vara friska och att få slippa några orosmoment i mitt liv.

Vad önskar du att du gjort mer? Sagt ifrån. Tränat och ätit bättre och smartare. Sovit. 

Vad önskar du att du gjort mindre? Obsessat över saker jag inte kan påverkaSlösurfat. Ätit godis.

Favoritprogram på TV? Kollar mest på Netflix. Favvosar i år var Orange is the new black, House of Cards, Luther och Homeland.

Bästa boken du läste i år? Läst mycket lite och tyvärr inget vettigt. 

Största musikaliska upptäckten? The Civil Wars. Återupptäckt Creedence.

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Inte mitt bästa jobbår tyvärr.  

Största framgång på det privata planet? Ytligt: ett fint personbästa på milen. Viktigt: Det här låter helflummigt men jag tror jag har blivit bättre på att göra det jag tror är bäst istället för det jag tror att andra förväntar sig.

Största misstaget? Att tro att vissa saker ordnar sig av sig själva.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, tror jag. Eller det var mer berg- och dalbana i år än annars, jag har varit riktigt glad och riktigt ledsen. Bättre än jämngrå gegga.

Vad spenderade du mest pengar på? Barnen, mat, träning (läs PT-Harry och löpning). Rätt prioriteringar tycker jag.

Något du önskade dig och fick? Ett friskt syskonbarn.

Något du önskade dig och inte fick? Att få gå på fler bröllop och dop än begravningar. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Fyllde år en lördag, så hängde med familjen, sprang en runda (det var tropisk hetta, över 30 grader, svårt att förstå nu) och hade grillmiddag hemma med de närmaste. Lillebror och E berättade att de skulle ha barn, det var bästa presenten. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer sömn och mindre oro för närstående.

Vad fick dig att må bra? All omtanke och kärlek jag fick i samband med operationen. Helt oslagbart vilka fina människor jag har i min närhet. Riktig lovebombing. Har haft några riktigt fina stunder med Lilla Räkan i år också.

Vem saknade du? Dem som inte finns längre. Alltid.

De bästa nya människorna du träffade? Johan, som jag lärde känna på sjukhuset. Han dog några veckor senare. Lilla S förstås, men vi känner inte varandra så bra än.

Mest stolt över? Barnen. 

Högsta önskan just nu? Mindre konflikter och oroshärdar i världen. Att SD åker ur riksdagen.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag hoppas jag pallar att säga ifrån mer, äta mindre socker och att lyssna på alla goda råd jag får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar