25 december 2014

Underbart, ju!

Tidigare har jag alltid trott att nyårsdagen var den segaste dagen, men jag undrar om inte juldagen är segare. Jordens urladdning. Har inte gjort någonting idag mer än lagat lite käk. Underbart.

Dagen igår blev jättehärlig. Pluttskrutten och Skorpan och jag var i kyrkan på förmiddagen, sedan klädde vi oss alla julfina och åkte till M&J och vet ni vad? De hade ordnat så fint att det är inte klokt. Det är verkligen en pärs att vara värd för julen men åh vad fint de hade ordnat. Vi var nio vuxna och sex barn och trots den ansenliga mängden människor var det lugnt och harmoniskt. Härligt. Utom när vi spelade julklappsspelet, haha, jag är en så dålig förlorare så det är inte sant. 

Kidsen och jag åkte hem vid 23, M hängde kvar med farsan och brorsan. Det blev en så bra avslutning på julafton, när vi klev ut på gatan började det snöa och barnen var glada, nöjda och lagom trötta. När alla barn var i säng såg jag två avsnitt av Downton Abbey och åt upp julgodiset. Allt medan snöflingorna singlade ned. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar