3 mars 2015

Alla friska. Kokos!

Jamen hallå.

Lilla Räkan och Skorpan är friska igen. Jag tror - på riktigt - att vi (eller jag, snarare), körde för hårt med dem under skidveckan. Faktiskt blev det nog för mycket frisk luft och rörelse för dem. Men. Efter två dygn med youtube (Lilla Räkan) och Barbapapaböcker (Skorpan) verkar är de på banan igen.

En jättekonstig sak har förresten hänt med mig. Så länge jag kan minnas har jag haft svårt för kokos. Alltså jag har kunnat äta det, men jag har verkligen inte gillat det. Har alltid skrapat bort kokosflingor från kakor, aldrig frivilligt valt maträtter med kokosmjölk och tyckt att kokosprodukter luktar äckligt. Och nu - det kom bokstavligen över en natt - är jag plötsligt BESATT av kokos. Så fort det finns någon sötsak med en antydan av kokos väljer jag den, jag dricker kokosjuice (som jag tyckte luktade kiss från början) stup i ett, köper müsli med kokosbitar (som jag alltid ratade förut), bakar egna bars med kokossocker och kokosmjöl i och har köpt schampoo, balsam och hudlotion med kokosdoft. Det här är SANT!

Har jag blivit galen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar