16 mars 2015

Jag, Kalle Anka

Alltså detta är en riktig Kalle Anka-dag.

Sprang till jobbet (gick sjukt segt f.ö.) och tänkte inte på att jag inte har något extra ytterplagg, handväska eller vettiga uteskor på kontoret. Insåg sedan att jag hade en viktig lunch en bra bit från kontoret idag. Fick låna en (tyvärr lite för trång) jacka av min snälla kollega K. Var lite sen till lunchen så fick låna en cykel av lika snälla Idrottskollegan. Hojade glatt iväg i för liten jacka och knallgula springskor. Nere vid Stureplan hoppade plötsligt kedjan av cykeln. Försökte förgäves lyfta tillbaka den (resultat: helt oljiga händer), SPRANG tillbaka till kontoret, låste cykeln, tvättade händerna och tog en taxi till mötet. Blev trots allt bara 10 min sen.

När jag kom tillbaka till kontoret (till fots i mina knallgula skor) hade Exet hört av sig.

Jag undrar vad den här dagen mer har att bjuda på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar