21 mars 2015

Födelsedagsdygnet

Åh jag önskar att alla lördagar vore som denna.

M:s födelsedag gör såklart att vi alla är gladare och anstränger oss för att bete oss bra. Men iallafall. Vi sjöng och hurrade för M imorse och gav honom finfina presenter (bland annat en dösnygg rock från SNOOT som jag hetsköpte igår, superstilig verkligen), åt kladdkaka (födelsedagsstandard, kan baka den i sömnen nu) och hängde hemma på ett sådär härligt sätt.


Sedan tog jag en löptur, lite kallt men strålande sol och krispig luft. Helt underbart. Ganska tungt att springa idag, hade håll i början och lite ont i ena benet, men jag pinnade på och det var så skönt! Använde förresten kokosolja som deodorant (läste det tipset på en av sektsajterna) när jag sprang och konstigt nog funkade det. Antagligen håller jag på att dras med i den totala besattheten. 

Nu ligger M i soffan och ropar efter espresso och fika och alltmöjligt medan barnen (alla tre faktiskt), leker dagis. Om ett par timmar väntar nästa steg i födelsedagsdygnet. Jag återrapporterar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar