20 mars 2015

Fest. Gubbar. Kokosolja.

Hola,

Festen häromdagen blev jättelyckad och jag höll mig också vaken hela kvällen. Under middagen pratade jag med några störtsköna humanjurister och brottsmålsadvokater, super verkligen. Efter middagen fastnade jag en stund i en kluster av farbröder ur min egen yrkeskategori. Alltså det finns så många gubbiga gubbar. Här sprutade flosklerna, allt ifrån "får jag se till att du som är så söt får ett glas vin?", "vill du verkligen göra karriär på ditt jobb?" och "vill man vara framgångsrik måste man göra uppoffringar". Jag är snart 42 år gammal. Jag vill inte bli kallad söt eller bli ifrågasatt av 60+gubbar. Gå och lägg er. Träffade en tidigare kollega också som nästan har personlighetsförändrats. Spännande kväll mao.

Och förresten - jag har köpt en burk kokosolja. Sista steget i min kokosmani antar jag. Googla på det ska ni se, det är som en sekt. Man kan visst göra och bota det mesta med kokosolja - det funkar som hårinpackning, sminkborttagningsmedel, mot hudkrämpor, renar tänderna. Jag har just smort mina supernariga händer och fötter med kokosolja. Spännande detta. Sedan är det ju ett livsmedel också. Enligt anhängarna är kokosoljan det enda matfett som behövs. Har läst att många har det i havregrynsgröten och i kaffet. Där är jag inte än.

Nästa vecka väntar en jobbutmaning så nu gäller det att fokusera och prioritera. Och imorgon fyller M år. Jag har köpt så fina presenter till honom så jag nästan blir avundsjuk, haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar