14 mars 2015

Extra vardag. Bikram. Vinlunch. Baka.

Ibland tycker jag helgerna kommer för snabbt. Jag försökte förklara detta för en kollega igår och han förstod inte alls. Vad jag menar är är att jag ibland skulle behöva en eller ett par vardagar till innan helgen. Att torsdagen plötsligt blev onsdag så kunde jag vara ledig sedan på helgen utan att småjobbiga eller tänka på jobbet hela tiden.

Nåväl. Den här fredagen kom sådär plötsligt och en vardag till hade varit kanon. Men jag lyckades jobba undan helt okej så jag behöver inte skämmas iallafall. Fredagen blev på många sätt en utmärkt dag. Hade en helt tjafsfri morgon med barnen (ibland undrar jag vad det är som gör skillnaden? I torsdags sa jag inte ens hejdå ordentligt utan drämde bara igen ytterdörren, igår var det puss och kram och hejdå för hela slanten och hoppsasteg till dagis). Sedan fick jag plats på ett bikram-yogapass på gymet, har velat testa i flera år. Nu är jag helsåld förstås, passar mig perfekt. Efter yogan åt jag en långlunch med en kollega som jag inte brukar hänga med så mycket. Eftersom det var fredag tog vi ett glas vin till lunchen. Alltså ett glas-konceptet är så grymt. En får allt det härliga med alkohol utan konsekvenser. Nu låter det som det brukar bli kalabalik om jag dricker mer än ett glas, så är det förstås inte, det jag menar är att jag kan göra allt som vanligt när jag druckit ett glas (t.ex. jobba). 

Kollegan och jag pratade om en massa intressanta saker, ibland är det bra att vidga sina vyer. Kollegan har små barm och ingen avlastning alls från föräldrar eller svärföräldrar ("de bor långt borta och är inte så intresserade", säger hon). Inser hur fantastiskt lyxigt vi har det på den fronten. Hon berättade också att hon och hennes man hinner se all Star Trek som kommer ut, läsa böcker, prata och planerar en bisyssla. Sover de inte tror ni? De har båda karriärsjobb och sliter hårt.

Idag ska vi ha släktfika för Pluttskrutten. Så nu ska jag ta en promenad och sedan ska jag baka baka baka.

Fridens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar