10 mars 2015

Fira, fira, fira. Tankspridd. Kaka.

Ifall ni undrar så har Pluttskruttens 7årsdag förlöpt mycket väl. Jag tror hon är väldigt nöjd.

Denna lilla prinsessa firades hemma imorse (födelsedagsfrukost, sång, paket), i sin förskola (dikt/saga om henne, glass, present, teckningar från alla), på sin tysklektion (sång) och hemma (hamburgarmiddag, mera paket).

M och hela hans släkt är smått besatta av födelsedagar, därför fortsätter vi att fira Pluttskrutten på lördag med delar av släkten, på söndag med andra delar av släkten och nästa helg med Pluttskruttens kompisar. Så nej. Denna födelsedag går inte obemärkt förbi.

Känner mig lite tankspridd. Har fortfarande en massa saker att fundera på. Inga megabekymmer men några saker som liksom inte ger sig (det är nu det är läge att plocka fram acceptans- eller förändringskortet, jag vet, men jag är inte riktigt redo tyvärr). Tänker dessutom en massa på våra grannar, som drabbats av en stor förlust och sorg som är helt omöjlig att skaka av sig. Har en massa jobbstress också, lite omotiverat tror jag.

MEN. Nu ska jag nalla lite av födelsedagskakan (jag har ändå bakat den) och försöka att inte tänka så mycket mer idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar