17 april 2015

Ensam hemma. Bolltortyr. Jordskott.

På grund av lite olika slumpar är jag ensam hemma ikväll. Det är förstås jätteskönt, en frivillig solokväll är underbart. Sedan får det nästan räcka (och så blir det också, för imorgon kommer Pluttskrutten och Skorpan tillbaka och på söndag kommer Lilla Räkan och M tillbaka. Allt väl mao.).

Ägnat kvällen åt lite olika saker: inte stöka ned lägenheten - helt sant för det är nystädat och faktiskt ganska underbart att det inte blir vrålstökigt på fem röda som det annars ofta blir här hemma, äta middag i soffan och försöka få ordning på min trilskande sätesmuskel. Träffade PT-Harry imorse, som såklart nailade problemet direkt (jag har surfat en massa på "sätesmuskel smärta" och "sätesmuskel löpning" och inte alls hittat något som verkar stämma) men för att göra en lång historia kort har PT-Harry förklarat att det är bolltortyr och stretching som gäller nu. 


Bolltortyr känns helt ok, däremot är ju stretching det absolut tråkigaste som finns. Alltså, jag vill ge en eloge till alla som stretchar varje gång de tränar. Jag gör det cirka aldrig. Fram till nu då.

Sen, efter allt detta, har jag tittat på två avsnitt av "Jordskott". Den är riktigt bra, men superläskig, jag vågar faktiskt inte gå och lägga mig nu. Måste hitta något intelligensbefriat att göra nu så jag kan avprogrammera min stackars lilla hjärna.

Adios.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar