7 april 2015

Onödig irritation. Kamel. Bitch.

På tåget imorse hörde jag två snygga, smala tjejer med perfekt hår, slät hy, fint smink och trendiga kläder beklaga sig över tjejer som vill vara snygga och smala och ha perfekt hår, slät hy, fint smink och trendiga kläder.

Jag håller med om att det är sorgligt att så många kvinnor strävar efter så ytliga saker (i stället för andra viktigare saker) men på något sätt gjorde det mig lite irriterad att de som klagade var så snygga, smala etc själva. Orättvist av mig säkert. Och jag hoppas det bara är jag som stör mig på sånt här.


En helt annan grej - var på yoga imorse, jag undrar om jag inbillar mig men vissa gånger är det som att yogan verkligen triggar saker i kroppen. T.ex. "kamelen" som sägs exponera hjärtat/en själv för världen, typ att man öppnar upp sig för sina rädslor osv. Imorse kände jag mig ganska låg efter yogan (där vi gjorde kamelen mot slutet). Men det gick över när jag fick bitcha över en lunch med en kollega så det kanske bara var en slump? Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar