23 april 2015

Våren. Finkollegan. Bomber. Behå. Byxa.

Hallå. Har ungefär inget att blogga om. Mer än att våren är en lite märklig årstid, tycker ni inte? Jag blir alltid både glad och ledsen. Full av förhoppningar och förväntansfull men får också prestationsångest.

Dessutom ska Finkollegan byta jobb om bara några dagar och jag orkar inte tänka färdigt på det. Men nu händer det ju snart. Först, på hennes avtackning, måste jag försökta se neutral ut (alternativt ställa mig bakom en gardin och böla). Sedan kommer den där långa långa räckan av dagar då vi inte längre ses varje dag och talar ut om kollegor, våra män, viktiga och oviktiga frågor. Det är inte många andra människor jag kan prata både smink och karriär med. Eller träning. Barnuppfostran. Sex. Juridik. Politik. Familjerelationer. Maktstrukturer. Kläder. Jämställdhet. Ni fattar. Jag vet att hon inte försvinner från jordens yta, vi kan fortsätta att ses, vi kan whatsappa, höras på FaceTime, vi kan resa och festa och luncha och allt det där men ingen kan påstå att det kommer att vara som det har varit. Bu för det.

Har förresten fått hem den där Bomberjackan jag beställde. Synd bara att det är 15 grader varmt nu och att den är fordrad. Beställde också en för liten sportbehå och ett par för stora byxor. Det går bra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar