14 april 2015

Hemma. Spel. Våffla. Tjat.

Var hemma med Pluttskrutten idag som är sjuk. Inte ofta hon är risig och ännu mer sällan jag vabbar. 

Hade det inte varit för allt jobb jag inte hann göra och därför stressade upp mig över hade detta varit helt hanterbart. Pluttskrutten var hängig men inte ultrasjuk, så vi kunde ändå umgås lite, inte bara omvårdnad alltså.

Vi tvättade en massa tvätt, spelade ett Hello Kitty-spel och ett doft-lotto (alltså utvecklingen här - när jag var liten fanns det Monopol, Cluedo, Fia med knuff och rollspel, som aldrig riktigt fångade mig. Nu kan man ju spela spel ett helt lov om det kniper, ni hör ju, doft-lotto!). När Pluttskrutten vilade lite gjorde jag en socker- och glutenfri vegansk våffla. Jag förstår att ni tror att jag håller på att balla ur helt hållet nu men det här vara bara något jag var tvungen att testa. Den såg lite blek ut men smakade jättebra! Även Pluttskrutten godkände, ni fattar.

Nog nu om våfflan. Skorpan var ganska svajig när hon kom hem från förskolan men var i okej form när hon la sig. Ibland är det så svårt att bedöma om barn är sjuka, jag vill inte att barnen ska vara sjuka på förskolan, men samtidigt är det så knäppt att hålla dem hemma när de mår bra.

Jag har för övrigt antagligen tjatat sönder stackars Lilla Räkans öron om vikten att plugga till ett matteprov han har snart, alltså ibland blir jag så trött på mig själv och min egen röst. Jag tror han fattade redan första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar