29 april 2015

Finkollegan. Utmaning. Vapendragare.

Jaha. Så var den här. Finkollegans sista dag. Jag vet vad ni tänker, att jag vetat detta länge och att livet är såhär, kollegor kommer och går och man kan fortsätta vara vänner ändå. Jag VET.

Jag suger på avsked. När det är dags för avskedstal vill jag helst låsa in mig på toa eller ställa mig bakom en gardin. Och det är extra speciellt med Finkollegan eftersom hon är speciell och speciell för mig. Men okej. Det gick bra. Finkollegan fick inte mindre än tre avskedstal och en jättefin present och höll ett jättebra avskedstal själv. Jag började inte gråta.

En utmaning blir nu att inte prata med Bossen om alla de frågor Finkollegan och jag annars avhandlar på kontoret.

En bra sak idag förresten - på lunchen träffade jag två gamla vapendragare som jag inte träffat på evigheter. Vi kom igång ordentligt inne på lunchrestaurangen och skrattade så tårarna rann. Mer sånt tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar