25 april 2015

WHHM. Premiär. Pers. Vatten. Dunderklumpen.

Idag rev Finkollegan och jag av ett halvmaraton (Women's Health Halvmaraton), jag önskar jag kunde skriva att vi rev av det "bara sådär", men riktigt så lätt kändes det inte. 

Det var Finkollegans första halvmaraton, jättekul att få bevittna. Det är ändå lite speciellt när en börjar springa långt. Det gick såklart jättebra för henne, bättre än hon själv hoppats på tror jag. Dessutom en liten avskedspresent att få hänga med henne så mycket.

Och jag slog till med ett pers. Riktigt bra förbättring också, grymt! Min egen klocka visade fyra minuter mer än det officiella resultatet, jag antar att jag satte på klockan för tidigt men det verkar ändå lite skumt. Hursomhelst så väljer jag att lita på tävlingsledningen (särskilt som den tiden var så mycket bättre, hehe). 

Lite extra spänning idag var att det varit en vattenläcka i huset så att varmvattnet inte funkade (nu är det tillbaka, tack duktiga rörisar som fixade), så jag gick till gymmet och duschade (där jag träffade en granne i samma ärende, haha).

Tittar nu med ett öga på "Dunderklumpen" tillsammans med Ava och Liv, den är verkligen jättebra. Både humor och fint budskap tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar