15 maj 2008

du duger

Läste en krönika av framgångscoachen Hans Thörn häromsistens (http://www.dagensjuridik.se/sv/Artiklar/Du-duger-inte/).

Många coacher (oavsett om de är framgångscoacher, livstilscoacher, karriärcoacher, idrottscoacher eller what-not-coacher) är lite för klämkäcka för min smak. Men Hasse har några råd till oss som ibland känner att vi inte duger som föll mig i smaken.

Här kommer de:

1. Du duger i alla lägen oavsett vad någon annan tycker om dig.
2. Du duger oavsett vad du tycker om dig själv.
3. När du förstår att du duger så byggs din självkänsla långsamt upp.
4. När du förstår att du duger, så låt dig inte bli kränkt av andra. 
5. Om kränkningen sker eller fortsätter, så byt miljö, där din omgivning accepterar dig som du är.

Tänk på att du är unik och duger oavsett vad du och andra tycker om dig.

Lyssna på det:  Tänk på att du är unik och duger oavsett vad du och andra tycker om dig. Jag tror jag skall brodera det på en bonad och sätta upp det över sängen. Eller jag skulle kunna göra det om jag kunde brodera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar