10 maj 2008

vinofino

Igår kväll dristade jag mig till att dricka ett halvt glas rödvin till tacomiddagen. Efter att inte ha druckit på nästan ett år kändes det väldigt högtidligt och nästan lite spännande.

Lilla räkan tittade på mig med eftertänksam min och sa sedan: "Du, när du slutar amma Pluttskrutten kommer du att dricka en massa vin va?" Jag svarade: "Det tror jag nog. Eller massa och massa, inte så jag inte kan ta hand om dig och Pluttskrutten förstås". (Mycket präktigt sagt, eller hur?) Lilla räkans pappa log lite snett. Jag tänkte efter en stund. Sanningen att säga så längtar jag faktiskt efter en rosékväll med Fiffi. Därför sa jag: "Men Fiffi och jag kommer nog att dricka lite rosévin tillsammans". Lilla räkan tittade sådär eftertänksamt på mig igen och frågade sedan: "Men inte så mycket så du ramlar av stolen va?" 

J’éspère que non.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar