17 maj 2008

rock n roll-frisyr i år?

Här kommer en bekännelse: jag har inte klippt mig sedan i september. Min favvofrisör Dermot bor tyvärr i Berlin (för övrigt världens bästa stad, basta!). Om ni är i Berlin och kommer på att ni vill klippa er så tycker jag ni skall gå till Dermot. Men nu har jag bokat en tid hos en frisör här i hemstaden. Det blir nog bra.

Jag har haft ett begränsat antal frisyrer i mitt liv, nämligen (i) jämnlångt hår strax nedanför axlarna, med och utan lugg eller (ii) page, med och utan lugg, dvs. två eller fyra frisyrer, beroende på hur man räknar. Varje gång jag skall klippa mig tänker jag att det är dags för något nytt. Så också nu. Har surfat lite efter vårens hårtrender. Det skall vara high fashion eller rock n’ roll i vår tydligen.

Jag vill gärna ha en rock n’ roll-frisyr! Men med tanke på att jag är beredd att lägga högst fem minuter om dagen på hårvård så blir det nog ingen frisyrförändring i år. Heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar