26 maj 2008

såskoppar

Jag hade hoppats att jag skulle genomgå någon slags metarmorfos när jag gick på föräldraledighet och bli sådär tålmodig och lugn. Nu tror jag faktiskt att jag taggat ned iallafall lite grann men tyvärr har jag nog kvar det mesta av mitt hetsiga humör.

Idag har jag till exempel retat mig på att alla människor på trottoarerna jag möter går för långsamt (jag har ändå barnvagn och borde vara den som är i vägen), att folk pratar så långsamt att jag måste börja fylla i det jag tror att de håller på att säga (säkert väldigt störigt för dem) och att folk såsar runt och står och velar i mataffären (jag är ganska snabb inne på Konsum, men glömmer å andra sidan hälften av grejerna jag skall ha, hm). Vanligtvis brukar min otålighet gå ut över yngre medarbetare och en eller annan kund. Nu gissar jag att lilla räkan och lilla räkans pappa får stå ut med ett eller annat frustrationsutbrott från min sida. Pluttskrutten verkar inte bry sig över huvud taget, hon gör som vill ändå. Men så är hon ju en Pluttskrutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar