18 maj 2008

Papphammarmamma?

Lilla räkans pappa, lilla räkan, Pluttskrutten och jag har varit på middag. Lilla räkan och Pluttskrutten skötte sig exemplariskt hela kvällen. Jag borde dock få utegångsförbud. Under kvällen lyckades jag fläcka ned värdparets vita soffa med mina nya jeans och välta ut bordsgrannens rödvinsglas så att det stänkte på duken, golvet och Pluttskruttens kläder. I taxin på väg hem kom jag dessutom på att jag låtit en bajsblöja ligga framme i värdparets badrum. Inga jättekatastrofer om man ställer det i lite perspektiv förstås men jag känner mig lite som Carl Gunnar Papphammar.

Väl hemma har jag fått meddelande om att jag blivit nominerad till Metrobloggens lista över Toppmammor. Tack snälla fina! Det kom som en mycket glad överraskning. Just idag tror jag det är svårt att hitta en snurrigare och virrigare mamma än jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar