21 maj 2008

huvudvärk

Jag har huvudvärk. Det suger faktiskt. Eftersom jag är lite hypokondriskt lagd har jag redan funderat ut en massa mer eller mindre osannolika orsaker till detta. Troligen är det vanlig bonnhuvudvärk som inte har någon särskild orsak.

Jag har redan hunnit få en rad tips på hur jag ska råda bot på huvudvärken av engagerade vänner:

  • Dricka rödvin. Går bort, klockan är halv tio på morgonen. Dessutom tror jag inte riktigt på det, hur gott det än är med rödtjut.
  • Sova. Hjälper säkert, men har inte tid. Har faktiskt hushållssysslor att sköta... Ehhh... men jag skall fika med Solstrålen om en stund.
  • Ta en Alvedon. TACK! Jag tror på läkemedel. Ska ta två tror jag. Det står visserligen på paketet att större dos inte ger bättre effekt men det får bli dagens lilla galna upptåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar