15 november 2013

Motigt och bra

Finkollegan fyller år idag. Hon har och har haft en riktigt tuff höst och fick en tuff start också på sin födelsedag. Jag vet att det ordnat sig, att kvällen blir bra och att hon blir ordentligt firad precis som hon förtjänar och behöver. Hon kan verkligen behöva en paus från det motiga och besvärliga i sitt liv. Lite nöjd är jag att jag köpt en riktigt bra present till henne. Dessutom är det en present till mig också för vi ska gå Lars Winnerbäcks konsert på Hovet, hurra hurra hurra.

Som jag redan klagat på här har den här veckan varit urjobbig sett till arbetsbelastning och förskolelogistik jämfört med tillgängliga timmar och planeringsförmåga. Nästa vecka blir bättre eftersom Mamman och B är tilbaka från sina resor så det blir lite ordning på logistiken men också stökig för jag ska till Sundsvall två dagar.

Har dessutom tyckt att det varit lite motigt på jobbet, både rent prestationsmässigt och socialt. Men idag kunde jag faktiskt fira två små framgångar, dels var en av herrarna med ganska svajigt temperament glad och nöjd med en sak jag gjorde, dels styrde jag en sak i hamn som varit jätteseg och frustrerande. Både motparten och vår klient är ganska jobbiga, klienten är en sådan som ringer åtta gånger och mejlar på tio minuter om man inte svarar. Klienten har inte tyckt att min strategi varit så bra men vet ni vad? Jag fick rätt! Ha.

M och Lilla Räkan reser bort i helgen, så det blir simhallen, dansskolan, Dunderklumpen och lördagsgodis för hela slanten. Ska se om grannbarnen kan passa Pluttskrutten och Skorpan en stund så jag kan jogga en sväng och kanske handla rentutav. Och så ska jag ladda för utmaningen på tisdag. Jag lovar att outa den snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar