27 november 2013

Speedy

Jag har - tror jag - en riktigt arbetstopp. Anledningen till att jag inte är säker är att det var så otroligt länge sedan det var så att jag har glömt hur det känns. Och när jag tittar på min tidsredovisning de senaste dagarna/veckorna ser det ju inte så där värst imponerande ut. Därför är jag rädd att det inte är så att jag har särdeles mycket att göra utan misstänker att det är jag som är ineffektiv och har glömt hur det är när saker går slag i slag. Jag är helt ovan att ha två möten efter varandra utan paus och sedan dessutom tvingas leverera någonting på kort varsel. Är detta åldertecken?

Men iallafall. Jag ägnar en ganska stor del av min arbetstid att med att fylla på alternativt möblera om i min att-göra-lista. Idag gick det så långt att jag var tvungen att gömma att-göra-listan för mig själv för att öht komma igång med något.

Hur som helst, det är roligare att vara lite uppvarvad än comatose. Imorgon är det dessutom ett mingel på jobbet som jag både vill och inte vill gå på. Vill för att jag bjudit dit några kompisar som jag verkligen vill träffa. Vill för att jag har en ny klänning som jag gärna inviger. Vill inte för att vi alla är beordrade att stanna tills den sista gästen gått och jag är gammal och trött och borde få slippa tycker jag. Vill inte för att jag också jag också vara hemma och äta pannkakor med barnen. Svåra bekymmer.

En annan sak. Funderar på att byta bloggportal. Igen. Skulle ni orka hänga med en gång till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar