3 november 2013

Söndagssummering

Tycker jag lyckats rätt bra med logistiken den här helgen. Eller, det är snarare snällisarna i släkten som ordnar så att allt blir smidigt och behagligt.

I fredags var vi ju hos farbror J och svägerskan M, fick galengod middag, Pluttskrutten sov över. Igår hängde jag med Skorpan tills Pluttskrutten fick skjuts hem (Skorpan var så glad att hon hoppade upp och ner och rusade ut på gården för att möta Pluttskrutten). Sedan åkte vi direkt till min (ingifta) kusin H och hennes familj där vi fick fika, gosa med deras tvåmånaders lilla söta supergosiga bebis C (som ser ut som sin pappa fast i miniformat). Pluttskrutten och Skorpan lekte och lekte och lekte med storebröderna ända tills vi fick frågan om vi ville stanna på middag. Ibland lyckas man. Så, ett lass hemlagad pizza senare fick vi skjuts hem. Efter att Pluttskrutten och Skorpan somnat åt jag upp allt godis vi köpt till "bus eller godis"-besökarna som vi missat och såg tre avsnitt av "Homeland".

OMG. En superhelg. Enda nackdelen är att jag ätit alldeles för mycket i förhållande till min aktivitetsnivå (som varit noll). Men det är ju självförvållat som bekant.

Ha en fin söndag på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar