17 november 2013

Tjejhelg

Lilla Räkan och M är bortresta den här helgen. Jag gillar egentligen att dela upp familjen ibland, men tycker att detta var lite när inpå höstlovet, då vi också delade upp oss.

Men, Pluttskrutten och Skorpan och jag har haft det jätteroligt så långt. Lilla Räkan och M också, utgår jag ifrån. Igår var vi i badhuset (riktigt roligt, de fastnade verkligen för vattenrutschkanan, som jag också älskar) och lunchade sedan på stamfiket (bryggkaffe, café au lait-koppar från 80talet, inga kreditkort, inga konstigheter). Senare på eftermiddagen var grannbarnen så snälla och lekte med Pluttskrutten och Skorpan så att jag och Bästa Grannen kunde ta en joggingtur. Bästa Grannen bjöd på fika efteråt, så vi blev kvar hos dem i flera timmar. Så härligt med grannumgänge.

När Pluttskrutten och Skorpan somnat plöjde jag 2,5 avsnitt av Homeland (somnade tyvärr mitt i det tredje) samtidigt som jag vek tre Ikeakassar tvätt och tryckte i mig vårt godisförråd.

Kände mig bakfull när jag vaknade imorse. Helt märkligt, eftersom jag inte drack en droppe igår. Men, men. Snart drar vi till dansskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar