2 november 2013

Skorpan och jag hänger

Det är så ovant att inte hela familjen är samlad. Lite skönt men väldigt tomt och ensamt också. Igår hämtade jag Pluttskrutten och Skorpan hos Mamman, vi åkte direkt hem till farbror J och svägerskan M och lilla Ju-Ju.

Jag har nog aldrig träffat farbror J och svägerskan M utan M, det var iaf jättetrevligt. Som alltid hamnar man i food heaven där. Var tvungen att knäppa upp byxorna och åla i soffan lite. Efter att svägerskan M fixat mina naglar (och ondgjort sig över att jag sköter min naglar så illa, ehum) beslutade sig Pluttskrutten för att sova över hos Ju-Ju, vilket hon fick. Stackars lilla Skorpan blev helt förstörd av denna orättvisa (hade inte räknat alls med det, där ser man hur snabbt barn utvecklas utan att man hänger med). Skorpan blev på gott humör först när jag mutat henne med att få sova i min säng och få pannkakor till frukost och Ju-Ju lånat ut sin favoritponny Glittra till Skorpan.

Kändes verkligen urmärkligt att åka hem med bara Skorpan. Tror aldrig jag varit ensam med henne såhär förut. Efter att hon fått sova i min säng och fått sin pannkaksfrukost som jag lovat lyssnar vi nu på Pippi och pratar lite. Det visar sig att Skorpan har lärt sig hela alfabetet utan att jag märkt det. Nu sitter hon och skriver ask och apa och apelsin för glatta livet. Älskade Skorpan, det är så härligt men också lite läskigt hur snabbt du växer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar