9 augusti 2013

att vilja vilja

Jag är ganska ofta sen med saker och ting. Nu, när min semester är slut, har jag börjat lyssna på årets sommarpratare. Lyssnade på Theodor Kallifatides program på vägen till jobbet. Ett fantastiskt program - han verkar vara en intressant och klok människa på många sätt. Blev lite tårögd några gånger. Har laddat ned ett helt gäng sommarprat till, ska beta av dem nu, det ser jag fram emot.

På temat sommarprat - för några år sedan kom jag fram till att det finns tre saker jag skulle behöva göra för att känna att jag verkligen kommit någon vart (hoppas ni förstår att det här är helt ytligt, detta är förstås i det stora hela helt oviktigt), nämligen:
- hoppa fallskärm
- skriva en roman
- sommarprata.

Tyvärr är jag ganska säker på att jag inte kommer att göra de där sakerna, i vart fall inte roman och sommarprat. Och då är det kanske mer på nivån att jag skulle vilja att jag ville göra det, om ni förstår vad jag menar. Det är ungefär som med att springa ett marathonlopp, dvs. jag vill inte egentligen men skulle gärna se mig själv göra det. Jag vill vilja det. Min grundinställning är ändå att om man verkligen vill göra något så går det oftast att genomföra.

Nu skulle jag vilja vilja ha en effektiv dag på jobbet. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar