16 augusti 2013

Dokumentär

God fredagkväll på er!

Sista sommarlovsveckan går mot sitt slut. Imorgon kommer Lilla Räkan hem igen, skönt att samla alla inför terminstarten. Helt obegripligt för mig att Lilla Räkan börjar sjuan på tisdag, och då menar jag helt obegripligt.

När Pluttskrutten och Skorpan tittade på Bamse förut roade jag mig med att titta på dokumentären "Prostitution bakom slöjan" av Nahid Persson. Eller roade är helt fel ord. Det är det värsta och mest deprimerande jag sett på mycket länge. Det var så bedrövligt. Det finns mycket elände i Sverige och Europa också, och dokumentären handlar om en sida av Iran, men det spelar ingen roll. Förtryck är vad det är.

Här är länken till programmet. http://www.svtplay.se/video/1384775/prostitution-bakom-slojan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar