7 augusti 2013

Konstaterar

Har snart rivit av min tredje arbetsdag efter semestern och kan konstatera följande:

- Jag är HELT slut. Oklart hur jag ska pallla vecka efter vecka efter vecka till nästa sammanhängande ledighet. Hoppeligen är detta bara någon slags igångssättningschock. Jag har haft förhållandevis lite och ganska roliga saker att göra, så det hela är lite mystiskt.
- Varken S eller C är på kontoret så jag har ingen att prata eller luncha med. Eller nu överdriver jag, men ingen av dem som är här litar jag fullständigt på. Fast jag har haft ett längre samtal med en ganska ny kollega. Vi snuddade lite försiktigt vid knepiga saker, tror hen har potential.
- Jag har bokat en synundersökning för jag tror min syn har försämrats. Eller så måste jag ha terminalglasögon. (Jag hatar det ordet. Det låter som terminalvård. Terminalglasögon och sedan döden.)
- Jag behöver en ny teveserie inför hösten. Funderar på House of Cards.

På fredag och lördag har vi förresten barnfritt. Jag tänkte att M och jag skulle hitta på något kul som inte innefattar alkohol eller dyra restaurangbesök. Har konstaterat att det knappt finns någonting att göra då. Bio funkar ju, men det är strålande sommarväder så det känns lite trist att sitta i en biosalong. Funderar på om vi ska gå till utomhusgymmet vid Eriksdalsbadet (sant). Eller gå och bada. Eller så skulle jag helt enkelt kunna träna inför motionsloppen som närmar sig med STORMSTEG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar