12 augusti 2013

I follow rivers

Ibland undrar jag vad det är som gör att vissa låtar eller viss sorts musik påverkar en så mycket. Förvånansvårt hur olika det kan vara också. Av någon anledning är covers ofta något som funkar för mig. En bra låt i en ny version. Måste fundera på det.

I går hörde jag en cover på Lykke Lis "I follow rivers" - en låt som i originalet är fantastisk, tycker jag. Videon är ju grym också! Iallafall, Triggerfinger har gjort en tolkning som är super. Nästan så att det blev en annan låt. Den har över 4 miljoner visningar på youtube så antagligen är detta old news för alla utom mig, men här kommer en youtubelänk:

http://www.youtube.com/watch?v=hgHtIPv4L4s

Lyssnade på den på vägen till jobbet och blev jätteglad. Den summerar den känslan jag har efter helgen faktiskt. Kan inte förklara, men det gör säkert inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar