20 augusti 2013

Jubileum

Bloggen fyller sex år i september! Helt otroligt att jag lyckats hålla den vid liv så länge.

När jag tänker tillbaka är det också enormt mycket som hänt i mitt liv de senaste sex åren.
Har gått från ett till tre barn. Helt obegripligt egentligen. Jag! M och jag har gift oss. Hade någon sagt att M och jag skulle bli ett par när våra vägar korsades första gången hade jag antagligen tyckt att vederbörande var galen. Familjen har flyttat. Jag både älskar och hatar att flytta. Hoppas det dröjer länge till nästa flyttlass går. Jag har bytt jobb. Det blev också jättebra. Inbillar mig att jag utvecklats jobbmässigt också, men det får andra avgöra. Har fått några nya nära vänner, on top of finisarna jag redan har. En ynnest i vuxen ålder.

På tråksidan de senaste åren finns att några som stått mig nära inte lever längre. Såna som alltid funnits men som ryckts bort. En infekterad familjekonflikt som jag helt ofrivillligt står i centrum av. Håller den ifrån mig men då och då svider den till ändå. Några nära som är sjuka. Mina egna svagheter och tillkortakommanden. En period som varit tuff på många sätt.

Igår hände en sak som fick mig att inse att jag kommit ganska långt med ett par saker som tyngt mig. Jag vet att ni hatar när jag uttrycker mig så oklart men ibland måste jag. Jag tänkte iallafall att jag borde ge mig själv en liten klapp på axeln för att jag lyckats hantera det där.

Nåväl. Egentligen borde jag fira bloggens sexårsjubileum. Lite svårt att ha party med sig själv bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar