8 april 2008

blondes have more fun

Läste i en damtidning (heter det damtidning? vad gammal jag känner mig nu) att det är "hopplöst ute" med t-shirts med tryckta budskap på. Allas vår Britney och Paris H sprang så sent som förra året runt med provocerande och kaxiga budskap på tröjorna. Men nu får man inte ens ha Anya Hindmarsch’s trendinga "I’m not a plastic bag"-tygkasse eller andra tygkassar med tryck (undrar var på trendskalan min gamla tygkasse från Goethe-Institutet hamnar?).

Eftersom jag är en kvinna med stil (ha ha ha) som inte behöver följa modetrender (läs tidigare inlägg i frågan) har jag låtit trycka upp t-shirt med budskapet "blondes have more fun" på www.spreadshirt.se (nu fick de gratis reklam också, morr). Eftersom jag är så långt ifrån blond man kan komma tycker jag det är stor humor. Tyvärr verkar ingen dela min uppfattning om detta. Den enda kommentaren jag fått är "men varför har du en t-shirt med text om blondiner, du är ju brunett?". Det var just det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar