16 april 2008

Lågprisflopp, del 2

Igår var det dags för ett nytt försök att hushålla med familjens pengar, så jag gick till Lidl.

Jag har sedan tidigare besök spanat in lite tyska grejer på Lidl som gör mig barndomsnostalgisk, så ned i korgen åkte tysk chokladpudding, tyskt rågbröd, Nutella, müsli och nötblandning. Inget av detta stod på min shoppinglista. Däremot stod potatis och lök på min lista. På Lidl finns potatis endast i tiokilossäckar och lök i tvåkilosnät. Inte att tänka på med Pluttskrutten i bärsele. Däremot hade de blöjor på extrapris. Hemma visade det sig att jag tagit helt fel storlek, hon kan kanske ha dem i oktober eller så.

Summa summarum hade jag slösat en och en halv timme på att promenera till Lidl och runt inne på Lidl, kånkat runt på kassar och Pluttskrutten samt lagt ut 300 spänn på grejer ingen hemma bett om. Men chokladpuddingen är väldigt god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar