15 april 2008

Germans have more fun

Jag har turen att det i min bekanskapskrets finns personer från lite olika delar av världen. Själv är jag någon slags europeisk blandning.

Det går som bekant inte att uttala sig om vad alla tyskar/ spanjorer/ ryssar/ amerikaner osv. generellt tycker eller gör men jag skall nu ÄNDÅ drista mig till att dra alla över en kam. Jag har gjort en helt ovetenskaplig undersökning om mattider. Jag finner detta mycket intressant. Generellt sett får svenskar spelet om de inte får lunch senast klockan 12 (helst skall den serveras kl 11) eller middag senast 17.30. Min spanska kompis blir irriterad om hon måste äta middag, eller äta överhuvudtaget, före klockan 22 eller 23. Tyskar (som jag har ganska många av i bekantskapskretsen eftersom jag själv är åtminstone halvtysk) kan äta närsomhelst.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Germans have more fun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar