13 april 2008

wife potential

Nu när jag inte jobbat några veckor har jag analyserat min hemmafrupotential. Den är ganska usel. Jag älskar att vara hemma med Pluttskrutten, det är urmysigt och härligt att pyssla om och vara med henne. Men allt annat med hemmafrulivet passar inte mig alls.

Jag lägger ingen prestige i att logistiken hemma funkar. Dessutom stör det mig att saker jag annars bara gör i en handvändning (gå till kemtvätten eller skomakaren, tvätta en tvätt, bädda, tömma och fylla diskmaskinen osv.) tar hela dagen. Dessutom är jag så otroligt ostrukturerad; jag går och handlar varje dag och synes inte ha kapaciteten att tänka mer än en måltid framåt (dvs. det kommer som en överraskning varje dag att vi skall äta middag) så jag tillbringar alldeles för mycket tid i mataffären. Det är heller inte direkt så att det blir genomtänkta kostcirkelmiddagar varje kväll. Tack för halvfabrikaten säger jag.

Låt oss konstatera att min wife potential är rätt kass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar