28 april 2008

boho vadå?

Läste en analys av vårens trender i Morgontidningen igår. Skribenten var - om jag förstod honom rätt - upprörd över att årets "boho tech"-trend i princip är identisk med 2002 års "boho chic"-trend. Jag har nu lärt mig att boho chic-stil är en blandning mellan bohemisk och hippiestil medan boho tech utmärks av "iögonfallande plagg med färggradienter och etniska inslag blandat med moderna och uppdaterade sportplagg". Eftersom stilarna synes vara i princip likadana kan vi enligt modeexperten lugnt använda våra boho chic-kläder från 2002 utan att det märks att de inte är årets kollektion.

När jag läste artikeln fick jag tyvärr samma känsla som när någon försöker förklara hur man räknar på danska för mig (ni vet "halvtreds", "halvfjerds", "femoghalvfjerds" osv.), dvs. jag förstår inte varför något enkelt måste göras så komplicerat. Eller så fattar jag inte ironin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar